28. 04. 2022 р. – ЗБАГАЧУЄМО СЛОВНИКОВИЙ ЗАПАС ЗАСОБАМИ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ТА ВПРАВ

                                                                            Шановні батьки!

         Пропоную вам добірку ігор та вправ, які ви з легкістю та радістю можете виконати вдома зі своїми дітками. Всім бажаю успіхів та натхнення.

                                                        Дидактична вправа «Відгадай, який я»

Мета: збагачення словникового запасу прикметниками; допомога у визначенні  того чи іншого емоційного стану людини за виразом обличчя; відпрацьовування емоційної сфери дитини.

Хід вправи: дитина сидить за столом. Дорослий розповідає їй про емоції, які відчуває людина, пропонує розглянути малюнки на столі й відгадати у якої літери – яка емоція. Далі дорослий пропонує дитині відтворити якусь із знайомих емоцій, наприклад гнів, потім пропонує подивитися у дзеркало і визначити, чи правильно вона це робить.

 

                                          Дидактична гра «Одягнемо ляльку на прогулянку»

Мета:  збагачувати словниковий запас назвами одягу та взуття. Вчити добирати сезонний одяг та взуття для ляльки на «прогулянку».

Хід гри: перед дитиною на столі лежить картка-поле, де зображена певна пора року; плоске зображення ляльки, одягу та взуття. Дитина одягає ляльку на «прогулянку» і називає правильно одяг та взуття.

 

                                                  Дидактична вправа «Розглянь і назви одяг»

Мета: сприяти формуванню семантичної структури слова в єдності всіх його компонентів; вправляти в утворенні та вживанні іменників у множині. Звертати увагу дітей на різницю в закінченнях слів. Збагачувати словниковий запас дітей назвами одягу.

Хід вправи: дорослий виставляє парні малюнки із зображенням одягу. Дитина уважно розглядає і називає зображене.

 

                                                                       Дидактична гра «Що зникло?»

Мета: розвивати увагу, пам’ять; активізувати процеси переводу слів з пасивного до активного словника (за темою «Мій одяг та моє взуття»).

Хід гри: дорослий виставляє на столі чотири предмети, називає їх, пропонує запам’ятати. Дитина заплющує очі, дорослий ховає один з предметів. Дитина відкриває очі і називає, що зникло.

 

                                                               Дидактична гра «Куди підеш?»

Мета: активізувати словник дітей назвами просторових понять.

Хідгри: дорослий ховає іграшки в різних місцях кімнати (ведмедика – праворуч від місця знаходження дитини, зайчика – ліворуч, за шафою, ляльку – позаду, вперед – машинку), «Куди хочеш піти?» . Дитина голосно говорить, куди вона хоче піти.

 

                                                        Дидактична гра «Квіти буду доглядати»

Мета: розвивати слухову увагу дітей-логопатів; допомагати дітям активізувати процеси пошуку слів та переведення їх до активного словника.

Хід гри: дітям пропонують прослухати вірш та пригадати, які квіти ростуть у садку.

Я візьму граблі  й лопату

Та зроблю грядки в садку.

Посаджу на них я квіти:

Чорнобривці, незабудки,

Нагідки, і ромашки,

Ще й барвінок на краю.

Буду квіти доглядати

І полоти, й поливати,

Швидше щоб цвіли в саду.

Потім я їх мамі віднесу.

Пригадуючи назви квітів, діти вибирають картинки із зображенням цих квітів.

 

                                                             ДИДАКТИЧНА ГРА “Назви предмет”

Мета: познайомити дитину з призначенням таких предметів, як голка, праска, зубна щітка та щітка для одягу, ніж та ін. Навчити співвідносити зменьшувально-лагідні іменники за аналогом (щітка – щіточка, нитка – ниточка). Вчити правильно та чітко вимовляти слова.

Хід гри: дорослий відкриває коробку, в якій знаходяться різноманітні предмети та картинки. Потім він просить дитину назвати те, що вона побачили. Разклавши усі предмети на рівну поверхню, можна попросити сказати, для чого вони необхідні.

Вчитель-логопед Сасова Н.П.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *