14.10.2022р. Реалізуємо освітні завдання за темою ” Граємо у дворі” підтема “Діти та дорослі у дворі”.
1.Шановні батьки, запропонуйте дитині закрити долоньками очі, потім відкрити і сказати, що красивого вона побачила навколо ( картина на стіні, ґудзик на одязі, олівець, посмішка мами, дерево у вікні). Скажіть: щоб помітити красу предметів і речей навколо, слід учитися помічати красу – бути уважним, не поспішати.
2. Запитайте у дитини, кого з дорослих і дітей вона зустрічає у своєму дворі.
Кого більше – дорослих чи дітей? Хто ці люди, чи треба з ними вітатися? Уточніть, кого називають сусідами. Чи можна людей у своєму дворі назвати сусідами? Наголосіть, що виховані люди вітаються з людьми, які живуть із ними поряд, намагаються підтримувати один одного, бути дружніми.
3.Огляньте разом з дитиною свій двір.Чого багато у дворі? Чого лише декілька обо один? Хто працює у дворі? Хто має стежити за порядком і чистотою двору?
Проведіть дослід: Яке дерево найменше? Яке дерево найвище у дворі? Чи можна визначити найвище дерево, якщо стояти під ним? Якщо подивитися здаля? Як розповісти де саме воно знаходиться ( біля чого, за, поряд, перед)?
4.Запропонуйте дитині розглянути картинку із зображенням дітей.
Приклади запитань:
1)скільки всього дітей у ряді;
2)скільки хлопчиків/дівчаток;
3)полічи всіх, але не в штанях;
4)скільки дітей стоїть у ряді, але не в окулярах;
5)рахуємо справа-наліво: котра за рахунком дитина у блакитному сарафані/у синьому комбінезоні/у жовтій сорочці/
6)скільки дітей з книжками у руках, опишіть їх;
7)скільки білявеньких діточок/чорнявеньких/рудих/ у кого косички, назвіть і опишіть;
8)скільки дітей в капелюсі.
5.Прочитайте дитині оповідання О. Майбороди ” Козеня”.
У Козенятка прорізалися ріжки. Як воно тішилось: — Ме-ке-ке! От би з кимось побавитись і побуцатись! Аж тут побачило Кошеня. — Ходімо гратися! Я буцатиму тебе своїми ріжками. — Ня-я-яв! – сполохано занявчало Кошеня і прожогом видерлось на паркан. — Козеня знизало плечима і пострибало далі. Аж бачить – Качечка з каченя- тами до річки тюпають. Козенятко до них: — Нумо гратися! Я буцатиму вас… — Ках-ках! – закахкала Качка до каченят. – Усі негайно за мною! – і вони чкур- нули перевальцем якнайдалі. — «Чому це й Качка не хоче бавитися?» – подумало Козеня. Згодом воно по- бачило Пса, що сидів біля своєї буди. — Ось хто зі мною пограється! – зраділо Козеня. – Можна я буцатиму своїми… — Р-р-р! – загарчав Пес. – Я тебе… Перелякане Козеня щодуху побігло додому. Вдома мама Кізка напоїла його молоком і дала м’яча. А коли Козеня вибігло з ним на двір і запросило всіх погратися, то і Кошеня, і Качка з каченятами, і навіть Пес радо погодились.
6.Запропонуйте дитині з сухого листя виконати композицію ” Їжачок”.
Підготувала вихователь Трохимчук О.І.