17.11.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою « Етикет – правила культурного спілкування» (підтема” Створення і презентація Книги гарних манер. День 2″).
- Шановні батьки, обговоріть з дитиною зміст Книги гарних манер, перегляньте сторінки, які ви вже приготували. Запропонуйте дитині презентувати свою Книгу, розповісти про кожну сторінку, чому саме так вони виглядають.
Як навчити дитину гарних манер?
– Показуйте приклад своєю поведінкою.
-Не намагайтеся навчити всього відразу.
-Будьте позитивними і конкретними. Говоріть про те, що потрібно зробити, а не про те, чого робити не можна.
-Щоб дитина запам’ятала, чому так не можна поводитись, пояснюйте причини.
-Намагайтеся виправити дитину віч-на-віч, але не в присутності інших людей.
-Хваліть дитину за будь-які прояви гарних манер.
2.Перегляньте повчальний мульфільм ” Не можна говорити погані слова”.
З дитинства батьки навчають дітей не казати поганих слів. Тому, що це ображає всіх і навіть, сестричку. Набагато краще бути ввічливим, проте є хлопчики, які не хочуть бути вихованими і слухняними. Тоді на допомогу приходить фея.
3.Пограйте в гру ” Добре чи погано?”
– Чи добре роблять герої ілюстрацій? Якщо ні, то чому?
4.Вивчіть з дитиною ввічливі слова.
5.Прочитайте оповідання В. Сухомлинського ” Важко бути людиною”
Діти поверталися з лісу. Вони сьогодні ходили в далекий похід. Шлях додому пролягав через невеликий хутірець, що лежав у долині за кілька кілометрів до села. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до хутірця. Зайшли в крайню хату, попросили води. З хати вийшла жінка, за нею вибіг маленький хлопчик. Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати. Діти напилися, відпочили на траві. Де й узялися сили. Відійшли на кілометр від хутірця, Марійка тут і згадала:
— А ми ж не подякували жінці за воду.
Діти зупинилися. Справді, забули подякувати.
— Що ж…— каже Роман,— це не велика біда. Жінка вже й забула, мабуть. Хіба варто повертатися через таку дрібницю?
— Варто,— наполягає Марійка.— Хіба тобі самому не соромно перед собою, Романе?
Роман усміхнувся. Видно, що йому не соромно.
— Ви як хочете,— каже Марійка,— а я повернуся й подякую…
— Чому? Скажи, чи ж обов’язково це зробити? — питає Роман.— Адже ми так потомилися.
— Бо ми люди. Якби ми були телята, можна було б і не вертатися.
Вона рушила до хутірця. За нею пішли всі.
Роман постояв хвилинку й, зітхнувши, теж поплівся за гуртом.
— Важко бути людиною.— сказав він.
Запитання до бесіди:
-Звідки поверталися діти?
-Куди вони зайшли, коли стомилися?
-Що вони попросили, коли зайшли у хату?
-Чи подякували вони жінці, яка напоїла їх водою?
-Що запропонувала Марійка?
-Який висновок зробив Роман?
6.Вивчіть з дитиною вірш:
До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі,
Їх кожен легко підбере, якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам’ятать не важко
Маленькі ключики твої-
” Спасибі” і ” Будь ласка”.
Підготувала вихователь Олена Трохимчук.