23.11.2023р. Реалізуємо освітні завдання за темою ”Дорослі та діти” підтема “Великі та малі справи”.
1.Доброго ранку, шановні батьки. розгляньте ілюстрацію до казки К.Ушинського ” Умій почекати!”
Костянтин Ушинський УМІЙ ПОЧЕКАТИ (казка)
Жили собі брат і сестра – півник та курочка.
Побіг півник у садок та й почав клювати зеленісіньку смородину, а курочка й каже йому:
– Не їж, півнику! Почекай, поки смородина достигне.
Півник не послухався, клював та й клював і наклювався так, що насилу додому дійшов.
– Ох! – кричить півник. – Лишенько моє! Боляче мені, сестричко, боляче!
Напоїла курочка півника м’ятою, приклала гірчичник, – і пройшло.
Видужав півник і пішов у поле; бігав, стрибав, зогрівся, спітнів і побіг до ручаю пити холодну воду; а курочка йому гукає:
– Не пий, братику, почекай, поки прохолонеш!
Не послухався півник, напився холодної води, – і тут почала його трусити лихоманка; насилу курочка додому його довела.
Побігла курочка до лікаря, прописав лікар півникові гірких ліків, і довго пролежав півник у ліжкові.
Поки хворів півник, вже й зима настала. Видужав півник і бачить, що річка льодом укрилася.
Схотілося півникові на ковзанах поковзатись; а курочка й каже йому:
– Ой, почекай, півнику! Дай річці зовсім замерзнути, тепер ще лід дуже тонкий, втопишся.
Не послухався півник сестри: покотився по льоду; лід проломився, а півник – шубовсть у воду! Тільки того півника й бачили.
–Обговоріть, чому сталася така пригода з півником? Чому саме так називається казка? що потрібно було зробити , щоб уникнути неприємностей?
-Складіть послідовність казки за 3 знаковими картинками та коротко пригадайте зміст казки ( смородина, водичка, крига)
2.Пограйте в гру “Три обручі”із зображенням ситуацій із життя сім’ї. Потрібно розкласти у синій обруч дорослі справи, у червоний- справи, які роблять діти, а на перетині- ті справи, які моджуть робити і дорослі, і діти.
3.Обговоріть з дітьми питання :
-Що краще разом працювати чи розважатися?
-Чому спільні справи об’єднують людей?
-Чому кажуть, що коли працюєш разом, то і праця стає веселішою?
4.Спонукайте дитину до розповіді про певний вид сімейного дозвілля
-Чому таке дозвілля буде корисним для родини?
-Як зробити його безпечним?
5 Запропонуйте дитині гру «Ланцюжок ніжних слів»
– Як вас вдома називають ваші рідні? А чи можете ви ніжно їх назвати? Як саме ви скажете про …
Сім’я (сімейка, сімейний, сімеєчка)
Рід (родина, рідня, родичі, рідний)
Тато (татко, татусь, татунь)
Мама (матуся, матінка, мамуля, мамочка, мати)
Баба (бабуся, бабуля, бабуня, бабусенька)
Дід (дідусь, дідуньо, дідик)
Сестра (сестричка, сестриця, сестронька)
Брат (братик, братичок, братусь)
6.Зробіть із дитиною колаж із картинок “Мій день.”(сім’я).
Вихователь: Інна НІКОЛАЄНКО.