04.05.2020р. – Квіти
Шановні батьки!
З перших років життя у дітей відбувається формування екологічної культури. Діти бачать вдома, як мама доглядає за квітами, тваринками. Вони самі тягнуться до всього живого, їм хочеться погладити домашнього улюбленця і помилуватися красивими квітами. Екологічне виховання – це і є пізнання живого, що оточує дитину, і наше головне завдання навчити їх охороняти і берегти те, що вони бачать.
Навесні природа змінюється. Ми радіємо кожній травинці, кожньому новому листочку. Починається робота на дачі і діти із задоволенням допомагають нам. Ми всі тягнемося до природи, щоб відпочити, подихати свіжим повітрям, назбирати квітів, лікарських трав. Перебуваючи у лісі, нарвіть їх лише стільки, скільки вам потрібно, і намагайтеся не рвати з корінням, дайте можливість дитині зрозуміти, що означає “берегти природу”.
Діти часто жорстоко поводяться з природою і в усьому цьому винні ми, дорослі. Не змогли навчити бачити красиве і піклуватися про те, щоб все, що оточує нас, тільки радувало.
Захистити весняну квітку і спів солов’я, молоду вербиченьку і могутній віковий дуб, чисте повітря і чисту воду – все це і буде надійною гарантією збереження самого життя в усій його красі і гармонії.
І. Зверніть увагу дитини на картинку. Запитайте:
– Що ти бачиш на картинці?
-Чим займається дівчинка?
-Навіщо поливають квіти?
-А хто поливає вуличні квіти?
Розгляньте, які квіти ростуть у вас вдома. Розкажіть дитині про них, як за ними потрібно доглядати.
Запропонуйте разом доглядати за ними.
Розгляньте з дитиною перші весняні квіти: підсніжник та пролісок. Запитайте:
-Чим схожі ці квіти?
-Чим відрізняються?
Розкажіть дитині про ці первоцвіти:
-Проліски, як і підсніжники, це перші весняні квіти. Ці дівовижні квіти можна знайти в лісах та на полях. Їм не страшні ні сніг, ні весняні заморозки. І ось вже безліч блакитних дзвіночків прикрашають перші проталини. І це вірний знак – весна зовсім близько.
ІІ. Прочитайте вірш Л.Заїки “Проліски блакитні”.
Тендітні проліски блакитні,
Такі ви милі і тендітні,
Немов дзвіночки весняні,
Гойдаєтесь серед снігів.
Ще холод ходить сонним гаєм
І сніг вас часом укриває,
Та ви всміхаєтесь. Чудні.
Радієте своїй весні.
Запитайте:
-Про яку квітку розповідається у вірші?
-Чому її називають тендітною? (поясніть дитині значення цього слова, якщо дитина не розуміє).
-На що вона схожа?
-Чому говориться, що квіточка ця не боїться холоду?
ІІІ. Пограйтесь з малюком у дидактичну гру “Весняні квіти”. Запропонуйте знайти підсніжник та пролісок. Запитайте, за якими ознаками вони їх упізнали.
ІV. Зробіть аплікацію з ватних дисків та паперу, залучивши до роботи малюка. Дайте дитині можливість намазувати клейстером готові деталі квітки, разом з вами приклеїти їх на папір.
V.Перегляньте цікавий мультик “Барашик-ромашик”.
Вихователь – Населевська Г.М.