05.05.2020р.- Подорожі, прогулянки, мандри
1.Прочитайте казку Галини Манів «Капці збираються в дорогу»
У Квартирії панувало велике хвилювання. Сім’я капців надумала подорожувати. Всі вважали своїм обов’язком розповісти Капцям, як правильно це робити.
-Подорожувати слід дикунами. Тоді можна робити, що заманеться, навіть познайомитися з гарненькою кішечкою, – сказав кіт Маркіз.
-Не потрібні нам кішечки, – захвилювалися Мамині Капці, – не хочемо таких подорожей.
-Подорожувати треба так, щоб далеко не відходити від своєї Валізи, – сказала тітонька Валіза, – а ще краще – зовсім з неї не виходити, щоб не загубитися.
Тут уже Татові Капці обурилися:
-Якщо так подорожувати, краще взагалі нікуди не їхати!
-І правильно, і не треба нікуди їхати, – зрадів Телевізор. – Сідайте мерщій на Диван. Я вам покажу цікаві кіноподорожі.
-Не хочемо жодних кіноподорожей! – закричали маленькі Капці Андрійка. – Ми побачимо все на власні очі, а потім розкажемо вам краще за будь-чиї голови в Телевізорі.
І маленькі Капці Андрійка побігли вкладатися у нову Валізу, щоб їх бува, не забули взяти із собою.
Вранці Капці вирушили у подорож, а жителі Квартирії стали з нетерпінням чекати їхнього повернення.
І ось нарешті вони повернулися! Маминим Капцям надовго вистачило балачок про нові, чудові речі, з якими вони познайомилися. Капці Андрійка заморочили всім голови оповіддю про футбольне поле і дозволяли коту Маркізу нюхати екзотичні аромати, які вони привезли з ТИХ далеких країв.
А Татові Капці нічого не розповідали. Вони одразу сіли писати мемуари, адже татові Капці були дуже відповідальні. Усі жителі Квартирії це знали і намагалися не заважати їм. Навіть Червоний Чайник співав у ці дні свою пісеньку зовсім-зовсім тихо. А якщо він замріювався і починав співати голосніше, йому казали: «Тихіше, невже ти не розумієш – Татові Капці працюють для історії!» і в Квартирії знову ставало тихо
Запитання до дітей:
Куди збиралися капці?
Як збиралися капці в подорож?
Що розповідали вони про подорож?
2.Проведіть полілог «Мандрівка чи телевізор: що краще?» Обговоріть з дитиною «плюси» та «мінуси» справжніх та віртуальних мандрівок. Що б вона обрала? Якими можуть бути подорожі? (це може бути подорож у далекі країни або мандрівка у ліс, подорож у сусіднє місто або поїздка в гори чи на море…)
3.Дидактична вправа «Запахи із мандрів» (уявляємо себе котом Маркізом, який обнюхував Капці після повернення їх з подорожі). Запропонуйте дитині із заплющеними очима визначити запахи (фрукти, овочі, ароматичні масла, гілочки сосни, печиво тощо) і пофантазувати, де саме були Капці.
4.Допоможіть дитині скласти карту маршруту: де могли мандрувати Капці? На аркуші позначте місце початку мандрів і намалюйте (наклейте) там зображення капців. Запропонуйте дитині провести кольорові доріжки, якими могли мандрувати капці з казки; зобразити різні місця, які могли відвідати герої під час мандрів та речі, з якими могли зустрітися, а також обговорити це.
5.Проведіть спостереження за каштаном
Загадайте загадку:
Навесні цвітуть, мов свічі,
Заглядають сонцю в вічі.
Білі квіти запашні,
Помилуйтесь, ось вони (Каштани)
Запитання для дітей:
- Роздивіться квітучий каштан.
- Якого кольору квіти?
- Із чим можна порівняти квітучий каштан?
- Чи пахнуть квіти?
- Квіти відцвітуть, а замість них виростуть плоди – каштани. Пригадайте, якими є плоди каштана. Коли їх можна збирати?
Вихователь Іщенко Олена Миколаївна
6.Запропонуйте дитині послухати в аудіозаписі казку В. Гаршина «Жабка-мандрівниця».
Після прослуховування запитайте у дитини:
- Пригоди жабки це мандри, подорож чи прогулянка?
- Що можна сказати про спосіб подорожування, який обрала жабка?
- Чи був він комфортним? Приємним?
- Запропонуйте дитині виступити від імені жабки і від імені птахів.
7 Пограйте з дитиною в мовленнєву гру «Який, яка, яке, які»
СОНЦЕ (яке?) — веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле, оранжеве…
НЕБО (яке?) — високе, синє, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне…
ХМАРКИ (які?) — білі, легкі, химерні…
ТЕПЛО (яке?) — щире, лагідне, добре, привітне…
ДЕНЬ (який?) — довший, світлий, сонячний…
НІЧ (яка?) — тиха, тепла, зоряна, місячна, коротка…
СТРУМОЧКИ (які?) — веселі, дзвінкі, жваві…
КВІТИ (які?) — ніжні, тендітні, несміливі, жовті, білі…
ДЕРЕВА (які?) — світлі, весняні…
ТРАВА (яка?) — росяна, зелена, ніжна, гостренька, духмяна…
ПТАХИ (які?) — перелітні, співучі…
8.Математична країна.
9.Перегляньте мультфільм “Навколо світу за 80 днів” про пригоди Фогга і Паспарту і обговоріть його з дитиною.
- Чи погодилися б вони на таке парі?
- Чим довелось пожертвувати для цього (часом, грошима, відпочинком…).
- А що б можна було б віднести до здобутків цієї подорожі? (уміння, знання, враження, спілкування, фотографії та ін).
Вихователь Трохимчук Олена Іванівна