13.05.2022р. Реалізуємо завдання за темою “Лісові рослини” підтема “На лісовій галявинці”
Доброго ранку, дорослі та діти.
1.Розгляньте разом ілюстрацію «Пори року», задаючи відповідні запитання :
- Яка зараз пора року?
- Покажи її на зображенні.
- Які ти знаєте ознаки весни?
(Після обговорення ілюстрації можна вивчити разом віршики про весну)
Потекли із гір струмочки,
Первоцвіт пустив струмочки,
Все прокинулось від сну,
Бо стрічаємо весну.
2.Бесіда про первоцвіт – Підсніжник.
Він маленький, він брудненький,
Має ніженьку тоненьку,
З ним легенько вітер грає,
Все гойдає, колихає.
Сповіщає рідний край:
– Гей, весна прийшла!
Стрічайте!
(Підсніжник)
Чи знаєте ви, чому підсніжник росте у лісі?
Саме у лісі є всі необхідні умови для його росту.
Розгляньте квітку.
Яка вона? (маленька, ніжна, тендітна).
Яке у неї стебло? (тоненьке, маленьке).
А які листочки? (довгі, зелені).
Чи має квітка запах?( так, надзвичайно приємний).
Чому маленький підсніжник може першим зацвісти?
Увага! Маленький принц Підсніжник розкриває нам свою таємницю! Його сила – у його цибулині!
Його цибулинка під землею. Ця цибулинка –справжня «комора» із запасом поживних речовин. Навесні багато з них з’являються з-під снігу з позеленілими листочками.
Коли зів’яне підсніжник, що залишиться під землею? Його цибулина! І цілий рік у ній будуть накопичуватися поживні речовини, щоб через рік, у березні, знову зацвіла прекрасна квітка.
Ще одна таємниця підсніжника – це те, що цвісти він може до того, як дерева і кущі не вкрилися листям. Безлисті гілки тоді вільно пропускають проміння сонця. І всі вони дістаються маленькому принцові. Тому і не дивно, що називають його весняним Принцом лісу.
3.Запропонуйте послухати малюку оповідання.
Все співає в лісі.
Василь Сухомлинський
Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілось підійти до білокорої красуні й обняти її. Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілось бути сильними, відважними. Верба, що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться. Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту. Ось які пісні почули ми в лісі.
(спробуйте вдома створити разом з дитиною свою пісню)
4.Висаджування дерев.
Весна — прекрасна пора року, що дарує нам чудову нагоду долучити дітей до праці у природі, розширити їх природничі знання, навчити бачити красу навколишнього світу, любити та берегти його. Навесні можна здійснити з дошкільниками багато цікавої та корисної роботи вдома. За умови належної організації така робота не тільки слугуватиме джерелом позитивних емоцій у дітей, а й сприятиме їх інтелектуальному, духовному та фізичному розвитку. Пропоную татусям разом із малюком долучитися до такого виду діяльності.
Як правильно садити дере?
Місце для багатьох культур, як плодових, так і декоративних, краще вибирати сонячне. Найкраще, якщо саджанець буде захищений від різких поривів вітру. Під час висадки дерев варто пам’ятати про те, що в подальшому вони будуть рости і розвиватися, тому відстань між саджанцем і найближчим до нього деревом має бути не меншою, ніж 4 метри.
Піля трудової діяльності не забувайте мити руки.
Будьте здорові!
5.Робота з картками розвивальних завдань.
Картка №83.
Вихователі групи:
Істифєєва А.В., Населевська Г.М.