14.04.2020р. – Є ЧИМ ПИШАТИСЯ
1.Запросіть дітей пригадати літературних героїв чи героїв мультфільмів, які були б сором’язливими (Попелюшка), скромними чи хвастливими (Буратіно, Колобок, Принцеса). Уточніть, як саме діти розуміють значення цих понять. Попросіть дітей співвіднести ці характеристики із собою: яка з якостей притаманна саме їм. Зауважте , що кожній людині, хоч і не варто бути хвальком, але є чим пишатися, і тому є що розповісти про себе світові. Вислухайте варіанти дітей, щодо дій, якими можна пишатись.
2.Прочитайте оповідання О. Самаріної «На березі»
«На березі» О. Самаріна
Йшли Юрко і Толя берегом ріки, розмовляли. «Раніше, під час війни, подвиг легко було звершити. Я б точно зміг» – сказав Юрко.
Не встиг Толя нічого відповісти, як пролунали відчайдушні крики по допомогу. Хлопчики помчали на заклик. Толя на бігу скинув сандалії, відкинув у бік сумку і, побачивши малюка, що борсався на стромовині, не вагаючись, кинувся у воду. Юра, розшарівшись, червоний, як рак, носився берегом, давав поради, переживав, жестикулював, закочував очі…
Тим часом Толя з останніх сил витяг на берег маленького невдаху-пловця, який гірко плакав від пережитого. Толі теж дісталося – ніяк не міг віддихатися. «От як це сталося, а якби не ми, якби ми не встигли вчасно», – без угаву торохтів Юрко.
Коли все було позаду, Юрко продовжив мрійливо міркувати про подвиги, що йому поки не вдалося звершити лише з випадковості.
Запитання до тексту:
Хто з хлопчиків справді виявився героєм?
Про кого можна сказати, що він хвалько?
Чи може допомогти хвалькуватість стати героєм? А скромність?
Як ви гадаєте, чи Юрка навчив чогось вчинок друга?
Що найбільше вразило у цій історії?
3.Виконайте з дітьми завдання №12 в Книзі дошкільника, а також завдання №13 з підготовки руки дитини до письма. Надайте можливість дітям виконати його повністю самостійно, без ваших інструкцій. Спонукайте дитину навідними запитаннями.
4.Пограйте в мовленнєві ігри
Мовленнєва гра: «Два — один»
Утворення з двох іменників нове слово
* Небо і схил — небосхил,
* ліс і смуга — лісосмуга,
* птах і ферма — птахоферма,
* лист і падати — листопад,
* хліб і робити — хлібороб,
* ліс і рубати — лісоруб,
* сніг і падати — снігопад.
Мовленнєва гра: « М´яч лови — слово-ознаку утвори»
Дорослий називає іменник і кидає дитині м´яч. Дитина утворює від запропонованого слова прикметник і повертає м´яч .
* Весна — весняний,
* сонце — сонячний,
* береза — березовий,
* липа — липовий,
* дощ — дощовий.
Мовленнєва гра: «Великий — малий»
Добирання пестливих слів.
* Мама — матуся,
* ваза — вазочка,
* кіт — котик,
* сонце — сонечко,
* річка — річечка,
* курча — курчатко,
* береза — берізка,
* листок — листочок.
5.Наближається свято Великодня. Пропонуємо вивчити вірш напам’ять про писанку за допомогою мнемотаблиці.
6.Допитливим дошкільнятам.
За картинками складіть задачі.
Вихователь Іщенко Олена Миколаївна